سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 26 مرداد 1393
بازدید : 428
نویسنده : kaveh

Animal-Rights-Watch-ARW-7773

دیده بان حقوق حیوانات: در رخدادی تعجب برانگیز، برای نگهداری گونه در معرض خطر انقراض سنجاب ایرانی در منزلکتاب چاپ شده است.

بر روی جلد این کتاب که به ظاهر یکی از مجموعه کتاب های یک ناشر ناشناس در زمینه نگهداری حیوانات خانگی است، تصویری از یک سنجاب بلوچی و یک سنجاب درختی چاپ شده است که هر دو از گونه های حمایت شده حیات وحش کشور هستند.

این کتاب تالیف و ترجمه دکتر محسن نوری است و توسط انتشارات فردا منتشر شده است و به نظر می رسد مسوولان سازمان محیط زیست وظیفه دارند از انتشار چنین محتوایی جلوگیری کنند.انتشار این گونه کتاب ها به عنوان محتوای رسمی، به مخاطب القا می کند نگهداری از حیات وحش با ممنوعیتی مواجه نیست.

لازم به ذکر است که حتی در کشورهایی که سنجاب از حیات وحش شهری محسوب می شود، نگهداری از آن به عنوان حیوان خانگی ممنوع است. با اینحال در ایران در هر لحظه که اراده کنید، صدها نمونه آن رسما در سایت ها خرید و فروش می شود.

نگهداری از سنجاب به عنوان اگزاتیک پت و قاچاق آن از غرب کشور صدمات جبران ناپذیری به جمعیت این حیوان و جنگل های بلوط زاگرس وارد کرده و در صورت عدم برخورد قاطع مسوولان به معضلی بسیار جدی در آینده نزدیک تبدیل خواهد شد.

پیش تر دیده بان حقوق حیوانات با انتشار گزارشی از مسوولان خواسته بود با سایت های رسمی خرید و فروش حیات وحش برخورد قانونی و قاطع کنند که تا کنون با بزرگترین این سایت ها نیز برخوردی انجام نشده است.

 

Animal-Rights-Watch-ARW-7774

Animal-Rights-Watch-ARW-7481

 


تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393
بازدید : 408
نویسنده : kaveh

http://img7.irna.ir/1393/13930521/81270235/81270235-5879719.jpg

دیده بان حقوق حیوانات: مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: جوجه عقاب طلایی زخمی شده پس از تیمار دوباره به قفس بازگشت.

ˈقربانعلی محمد پورˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دو قطعه جوجه عقاب طلایی به علت برخورد با موانع فیزیکی در مناطق سرسبز الوند زمین گیر شده بودند که توسط یکی از دوستداران طبیعت به یگان حفاظت محیط زیست تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: یکی از عقاب ها به علت داشتن قدرت بدنی بالا بعد از چند روز نگهداری توسط عوامل محیط زیست و بهبود شرایط بدنی پس از تیمار در دامنه سرسبز الوند رها سازی شد و دوباره به طبیعت بازگشت.

وی بیان کرد: دیگر عقاب طلایی که تحویل محیط زیست شده بود از ناحیه بال به شدت مجروح است و حتی بعد از چند روز مداوا و تیمار نسبت به رها سازی آن اقدام شد ولی به علت ضعف و ناتوانی در پرواز دوباره به قفس بازگشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: سالانه حدود یک هزار گونه جانوری زخمی از سوی دوستداران طبیعت در اختیار مسوولان محیط زیست قرار می گیرد که برخی از آنها پس از تیمار و احیا، در محیط زیست رها می شوند.

محمد پور تاکید کرد: بیشتر گونه های جانوری زخمی به خصوص پرندگان در صورت داشتن جراحت در اندام حرکتی خود حتی پس از تیمار و مداوا دیگر به آغوش طبیعت بازنمی گردند.

وی گفت: شماری از افراد برای تفریح و سرگرمی ، با تفنگ های بادی و ساچمه زنی پرندگان را نشانه می گیرندو بعد از مجروح کردن ، آن را نیمه جان در دامن طبیعت رها می کنند.

وی تصریح کرد: برخی از افراد متخلف با تفکر کسب درآمد هنگفت، یا خوردن گوشت پرنده اقدام به شکار کرده و پس از پی بردن به نداشتن ارزش مالی یا قابل خوردن نبودن ، آن را زخمی و نیمه جان رها می کنند.

وی بیان کرد: متخلفان با این اقدام نادرست تنها زمینه خروج حیوان از شبکه طبیعت را فراهم کرده چراکه برخی از اندام حرکتی پرندگان حتی در صورت مداوا نیز به حالت نخست بازنمی گردد.

وی اضافه کرد: چنین پرندگان مجروحی سرنوشتی جز مرگ یا تحویل به مراکز مجاز نگهداری حیوانات و زندگی در قفس عایدشان نمی شود و در مابقی عمر باید زندگی دور از محیط طبیعی را تجربه کنند.

استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و ۱۲ منطقه شکار ممنوع است و تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.


تاریخ : جمعه 24 مرداد 1393
بازدید : 486
نویسنده : kaveh

Animal-Rights-Watch-ARW-7769

 

دیده بان حقوق حیوانات: به درخواست دیده بان حقوق حیوانات خراسان رضوی استان بدون حیوان آزاری شد و از این پس در استان ضامن آهو هیچ سیرکی مجوز نمایش حیات وحش نخواهد گرفت.

در نشست صمیمانه دیده بان حقوق حیوانات با مدیر اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که در محل این اداره کل انجام شد، مهندس حمید صالحی با درخواست دیده بان حقوق حیوانات برای محو جلوه های حیوان آزاری از خراسان رضوی موافقت کردند. در همین راستا رونوشت مجموعه فتاوای مراجع تقلید در حرمت حیوان آزاری در سیرک توسط نماینده دیده بان حقوق حیوانات به مهندس صالحی تقدیم شد.

مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان در این نشست اعلام داشتند با توجه به اجماع مراجع تقلید بر حرام بودن حیوان آزاری درسیرک ها، از این پس برای فعالیت سیرک های حیات وحش در این استان مجوزی صادر نخواهد شد.

به این ترتیب خراسان رضوی، مدفن امام هشتم شیعیان جهان و ضامن آهو، به صورت رسمی اولین استان سبز حیوان آزاری نام خواهد گرفت.

حمایت رسمی استان خراسان رضوی از حقوق حیوانات همزمان با روز محیط بان در «جشنواره حفظ محیط زیست در آموزه های رضوی» و «روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات» اعلان رسمی خواهد شد.

دیده بان حقوق حیوانات در یک اقدام ترویجی و در هماهنگی با ارگان های تراز اول بین المللی در زمینه حقوق حیوانات تلاش خواهد داشت گام به گام عرصه را بر سیرک های معدود حیات وحش بسته و استان به استان صدور مجوز فعالیت برای سیرک های حیات وحش را منع نماید که در اولین گام، موافقت مدیران استان خراسان رضوی حاصل شده است.

اکیپ هایی از این مجموعه به استان های مختلف عزیمت کرده و تلاش می کنند در مذاکره با مسوولان تراز اول هر استان، از فعالیت سیرک ها جلوگیری کنند.

امیدواریم هرچه زودتر شاهد روزی باشیم که تمام استان ها در نقشه کشورمان رنگ سبز بگیرند.

سیرک آزار حیوانات حقوق حیوانات

طرح: آیدین ارجمندی


تاریخ : پنج شنبه 23 مرداد 1393
بازدید : 647
نویسنده : kaveh

Animal-Rights-Watch-ARW-4772

دیده بان حقوق حیوانات: امروز دو سال تمام از زلزله دردناک هریس و ورزقان گذشت. زلزله ای ۶/۴ ریشتری که چندین روستا را تا مرز ۱۰۰ در صد تخریب کرد و جان بسیاری از هموطنانمان را گرفت.

این روزها رسانه ها هریک خبری و مطلبی در سالگرد این زلزله منتشر می کنند و قاعدتن ما نیز نباید مستثنی باشیم اما با ذکر حساسیت هایی که میادانیم و می دانید؛ اینکه اگر ما به صورت تخصصی به حیوانات می پردازیم، بحثمان برتری داشتن و اولویت حیوان بر انسان نیست بلکه با حفظ کرامت نوع بشر، به موازات کمک به همنوعان، به حیوانات نیز کمک می کنیم.

با اعلام خبر وقوع زلزله، یگان امداد و نجات دیده بان حقوق حیوانات تصمیم گرفت با تمام سختی ها برای اولین بار به یک حیطه حساس ورود کند: امداد و نجات تخصصی حیوانات در سوانح طبیعی. حساسیت ها واضح بود و باید مدیریت می شد. پیش نیاز هایی لازم بود و افرادی از نظر جسمی و به خصوص روحی بسیار قوی لازم بودند که دیدن برخی صحنه ها را تاب بیاورند. رسانه ها از فرار تنها داشته های مردم زلزله زده یعنی احشام گزارش می دادند و عدم توجه به آنها در شرایط بحرانی قابل پیش بینی بود. بسیاری افراد خانه و خانواده و هر آنچه داشتند را از دست داده بودند و تنها گاوی و گوسفندی و مرغی برایشان باقی بود که آینده شان باشد. احشام فراری یک شب نیز فرصت بقا نداشتند و در صورت پرسه زدن در اطراف روستاها، به عنوان طعمه های سهل الوصول باعث جذب حیات وحش شکارگر می شدند. نزدیکی و تقابل حیات وحش به مردم بی پناه، هم برای بشر خطرساز بود و هم برای وحوش. اقدام لازم بود اما حتی سخت ترین برخورد مردم و مسوولان با مساله امداد رسانی به حیوانات را نیز باید پیش بینی می کردیم….

هنوز هم بسیاری از مردم در مواجهه با امدادگران حیوانات با نگاهی حاکی از تعجب به این نکته فکر می کنند که با اینهمه فقیر و بیمار و نیازمند و محتاج جایی برای کمک به سایر زیستمندان باقی نمی گذارد! هنوزهم برخی می پندارند اولویت ها یک به یک باید بررسی و حل شوند… و در سانحه ای طبیعی که باعث مرگ و میر بسیاری از هموطنان شده، اقدام برای کمک رسانی به حیوانات که هیچ، حتی سخن گفتن از چنین اقدامی نیز باید با مدیریت و حساسیت ویژه انجام میشد.

برنامه ریزی ها انجام شد، فراخوان داده شد و در پس هر اقدام بازخوردها بررسی شد. انتشار یک خبر از احتمال تقابل بشر و وحوش کافی بود تا یگان امداد و نجات به منطقه اعزام شود. استقبال بی نظیر و غیرقابل باور مردم، مسوولان و مدیریت بحران تک تک افراد تیم را مصمم تر از قبل کرد.. تلاش خستگی ناپذیر امدادگران شبانه روزی ادامه داشت و با اتمام پایش اجساد توسط نیروهای هلال احمر، ماشین آلان سنگین و سبک به کمک امدادگران حیوانات آمدند. ده ها روستا پایش شد و احشام به لانه بازگردانده شدند؛ شب ها اطراف روستاها پایش و پروژکتور کشی شد تا وحوش به جوامع زیستی نزدیک نشوند؛ احشام صدمه دیده توسط دامپزشک تیم معاینه و به صورت امدادی مورد مداوا قرار گرفتند و در مواردی حتی به زنبور های کندوها نیز امداد رسانی شد!

امروز و با گذشت دو سال از آن حادثه خوشحالیم که مطالعات و سوابق یگان امداد و نجات، به سطحی رسیده که می تواند در آینده ای نزدیک در تمام سوانح طبیعی ملی مشابه خدمات رسانی کند و تمام داشته ها را مدیون امداد گرانی هستیم که بدون هیچ گونه چشم داشتی روز و شب با حساسیت های بسیار تلاش کردند تا مسیری باز شود برای ادامه تا بی نهایت.

http://arw.ir/wp-content/uploads/2012/08/Animal-Rights-Watch-ARW-4771.jpg

http://arw.ir/wp-content/uploads/2012/08/Animal-Rights-Watch-ARW-47871.jpg

http://arw.ir/wp-content/uploads/2012/09/Animal-Rights-Watch-ARW-4887.jpg


تاریخ : چهار شنبه 22 مرداد 1393
بازدید : 681
نویسنده : kaveh

 

دیده بان حقوق حیوانات: خرس اسیر در میان دیواره مرگ ورزنه ضبط شد.

به گزارش دیده بان حقوق حیوانات خرسی که مدت ها در قفس ۱/۵ متری اسیر بوده و در هر نمایش دیواره مرگ وادار به ضجه زدن می شد توسط گارد محیط زیست ضبط شد.

میر حسین داداشی، رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی دفتر صید و شکار محیط زیست با اعلام این خبر به دیده بان حقوق حیوانات گفت این خرس تا تعیین تکلیف نهایی برای نگهداری به تهران منتقل خواهد شد.

هفته گذشته با دریافت گزارشی از یک هموطن مقیم منطقه، پیگیری های دیده بان حقوق حیوانات آغاز شد و با کمک گزارش دهنده و سه گزارشگر اعزامی به منطقه، در شب های متوالی اسناد تصویری در قالب فیلم و عکس تهیه و به موازات مراتب جهت پیگیری به مسوولان سازمان اطلاع داده شد.

همچنین آقای مهندس افشین کرمی در یک مصاحبه زنده رادیویی قول پیگیری سریع ماجرا را داده بودند که با توجه به اقدام انجام شده و در اقدامی تحسین بر انگیز این خرس از اسارت در قفس یک و نیم متری خلاص و ضبط شده است.

دیده بان حقوق حیوانات ضمن تشکر از اقدام سریع مسوولان، امیدوار است این رخداد به مرور برای سایر حیات وحش اسیر در چنگال خودخواهی افرادی که از اسارت حیوانات و حیوان آزاری سود مالی می برند نیز رخ دهد.


تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393
بازدید : 784
نویسنده : kaveh

lnqod368

دیده بان حقوق حیوانات: حیوانی که در برخی فرهنگ ها نشانه ذکاوت به شمار می‌آید، اسیر دست انسانی شده که ظاهرا از آن باهوش تر است و می‌تواند اسیرش کند؛ هم می‌تواند اسیرش کند و هم می‌تواند شیوه‌ای نوین برای کسب منفعت از آن ابداع نماید!

به گزارش «تابناک»، شاید این جمله که زیر پوست شهر از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می‌توان یافت، به دلیل تجربیاتی که اغلب کسب کرده کرده‌ایم، جمله ای باور پذیر باشد که نیازی به شرح و بسط نداشته باشد اما وقتی بشنویم در زمانی که تکاپویی بزرگ در زمینه مراقبت از محیط زیست در کشور شکل گرفته، برخی دست درازی به آن را وارد افق های جدید کرده‌اند، جای شگفتی بسیار دارد.

به تازگی برخی ساکنین غرب تهران در مسیر عبور و مرور روزانه خود با فروش جغد شاخدار کنار خیابان مواجه شده و گاه درباره چند و چون ماجرا با فروشنده صحبت کرده‌اند تا شاید شکشان درباره اینکه مقابل دوربین مخفی هستند یا خیر را مرتفع نمایند ولی در نهایت دریافته‌اند که با حقیقتی بسیار تلخ روبرو شده‌اند که ظاهرا شیوه جدید سودجویان از حیات وحش است!

جغد شاخدار [منظور شاه بوف است] چهارماهه که تقریبا هنوز جوجه‌ است و احتمالا به اسارت در آوردنش کار چندان دشواری نباشد، در گرمای سوزان اسیر فروشنده‌ای است که قیمت پایه برای فروش آن را دو و نیم میلیون تومان انتخاب کرده و شاید جایی هم برای چانه زدن در نرخش کنار گذاشته باشد؛ فروشنده ای که بی ترس از ماموران و نگرانی از بازداشت شدن، راحت با همه وارد گفت‌وگو می‌شود و توضیح می‌دهد خوراک حیوان چیست و برای نگهداری اش چه نکاتی را باید رعایت کرد.

اینقدر این کسب و کار به سادگی در حال رقم خوردن است که تعجب می‌کنیم نکند خرید و فروش گونه ای چون جغد آزاد شده و قرار است از این به بعد کنار فال های گردوی کنار خیابان، شاهد دست فروشی امثال جغد و عقاب هم باشیم که مزیت‌شان در فروش، جوجه بودنشان ذکر می‌شود؛ انگار چون جوجه‌اند، می‌توان دست آموزشان کرد!

جالب تر اینجاست که فروشنده ادعا دارد حیوان بیچاره در یکی از دامپزشکی های نام آشنای شهر پرونده پزشکی دارد تا از یکسو خیال خریداران راحت شود که انگل و بیماری ندارد و پولشان هدر نمی‌رود(!) و از سوی دیگر موجی از افکار مخرب به ذهنمان خطور کند. مگر می‌شود دامپزشک باشی و به اهمیت گونه های مختلف آگاهی داشته باشی و بعد برای هزینه یک معاینه و احتمالا تجویز واکسن، مکمل و دارو و یا حت دادن آگاهی درباره چگونگی نگهداری حیوانات رها در طبیعت، به روی خودت نیاوری که حلقه‌ای در چرخه خرید و فروش غیر قانونی حیات وحش شده ای؟

مگر می‌شود فراموش کرد که ارتباط دامپزشکان و یگان حفاظت محیط زیست می‌تواند تا حدودی دست سودجویان را کواه کرده و با معرفی امثال این فروشنده به مراجع قانونی، دست کم دشواری های خرید و فروش حیوانات کمتر شود؟ بماند که در شگفتیم چرا تاکنون این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است!

ابعاد ماجرا زمانی دردناک تر می‌شود که می‌بینیم فروشنده جغد بیچاره شماره تماسش را در اختیار علاقه مندان به خرید امثال این جغد قرار می‌دهد تا اگر توانستند پول خرید حیوان را فراهم کنند، با او تماس بگیرند و برای انجام معامله با او قرار و مدار بگذارند!

در پایان لازم به یادآوری است که اطلاعات تماس این فروشنده و آدرس پاتوق هر روزه او نزد تابناک موجود است.


تاریخ : دو شنبه 20 مرداد 1393
بازدید : 895
نویسنده : kaveh

ینده در پست قبلی هم از وضعیت خیلی بد و افتضاح باغ وحش بابلسر نوشته بودم.

واقعا این مسولین نمی خواهند پیگیری کنند؟؟؟ واقعا این باغ وحش خیلی وضعیت بدی دارد!! از عکس ها کاملا پیداست!! شما اگر خودتان هم به باغ وحش بروید کاملا این موضوع را درک خواهید کرد.

در این باغ وحش اصلا مکان حیوانات مناسب نیست و با حیوانات برخورد بدی میشود و من خودم شاهد این موضوع بودم که ان ها را میزدند.

آیا شیری که در جنگل برای خودش فرمانروایی میکند و گوشت تازه می خورد باید همچین وضعیتی داشته باشد و از گیاه تغذیه و یا از پسماند غذا تغذیه کند؟؟

طوطی هایی که در اول باغ وحش شدند ابزاری برای جلب مشتری بیشتر !! در صورتی که هیچ کدام از آنها وضعیت مناسبی ندارند!! از وضعیت غذا گرفته تا جا و مکان و وضعیت جسمی حیوان بیچاره!!!

و آیا من باید باز هم در این وبلاگ از وضعیت نا مناسب این باغ وحش یا سایر باغ وحش ها بگویم؟؟؟؟!!!                                   این داستان سر دراز دارد....!!!؟؟

و هر روز ما شاهد شعار هایی هستیم که از طرف مسولین داده میشود لطفا و خواهشا پیگیری کنید....

لطفا این مطلب را تا جایی که میتوانید پخش کنید با تشکر از دوستان عزیز

عکس ها در ادامه مطلب لطفا به ادامه مطلب بروید و عکس ها را مشاهده کنید .


تاریخ : دو شنبه 20 مرداد 1393
بازدید : 492
نویسنده : kaveh
 

Animal-Rights-Watch-ARW-7761

دیده بان حقوق حیوانات: آتش سوزی درجنگلهای اطراف شهرستان مریوان درختان این منطقه را طعمه حریق کرد.

Animal-Rights-Watch-ARW-7760

عکس: خلیل صحراگرد/ شبستان


تاریخ : دو شنبه 20 مرداد 1393
بازدید : 422
نویسنده : kaveh

 

دیده بان حقوق حیوانات: گروهی از معماران دانمارکی، طرح مفهومی از یک باغ وحش مدرن ارائه کرده‌اند که امکان حضور آسان بازدیدکنندگان در کنار حیوانات را بدون ایجاد هرگونه مزاحمت فراهم می کند.

به گزارش تسنیم، حامیان حقوق حیوانات معتقدند، نگهداری از حیوانات در محوطه محدود و نامناسب باغ‌وحش اقدامی غیر انسانی محسوب می‌شود؛ خبرهایی نیز مبنی بر آزار و اذیت حیوانات از جمله در باغ‌وحش لندن منتشر شده‌اند.

گروهی از معماران دانمارکی، طرح مفهومی از یک باغ وحش مدرن ارائه کرده‌اند که امکان حضور آسان بازدیدکنندگان در کنار حیوانات را بدون ایجاد هرگونه مزاحمت فراهم می کند.

این باغ‌وحش ۳۰۰ هکتاری به سه قاره یا زیستگاه آسیا، آفریقا و آمریکا تقسیم می‌شود و دسترسی به هر قاره از طریق تونل‌های مخفی زیرزمینی، گوی‌های آینه‌ای شناور در هوا و پل‌های معلق امکانپذیر می شود.

قلب این مرکز یک میدان دایره‌ای شکل عظیم است که بازدیدکنندگان با بالا رفتن از دیوارهای آن می‌توانند دید کاملی نسبت به کل محوطه باغ‌وحش داشته باشند.

بازدیدکنندگان بوسیله دوچرخه، قایق، درون محفظه‌های مخصوص یا با پای پیاده از این بخش‌ها عبور می‌کنند و حیوانات نیز به راحتی در محوطه وسیع باغ‌وحش گردش می‌کنند.

طرح مفهومی ارائه شده توسط معماران گروه Bjarke Ingels در مراحل اولیه قرار دارد و انتظار می‌رود که بخش نخست این مجموعه عظیم سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری برسد.

 Animal-Rights-Watch-ARW-7755Animal-Rights-Watch-ARW-7756Animal-Rights-Watch-ARW-7757Animal-Rights-Watch-ARW-7758


تاریخ : یک شنبه 19 مرداد 1393
بازدید : 1014
نویسنده : kaveh

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/05/15/13930515145611234_PhotoL.jpg

دیده بان حقوق حیوانات: با نگاهی سطحی در باغ ‌وحش بابلسر متوجه می‌شویم شرایط نگهداری حیوانات این مجموعه بسیار نامناسب است به طوری که در یک گشت روزانه در این باغ ‌وحش، شترهای سوءهاضمه‌دار، شیرهای علف‌خوار و غازهای غالبا گِل‌خوار را به عینه می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، باغ‌ وحش محلی برای نگهداری حیوانات (اهلی و وحشی) است، در باغ‌ وحش برای هر حیوان قفس یا زیستگاه مصنوعی ایجاد می‌شود و این قفس یا زیستگاه باید براساس استاندارد باشد که با رعایت قوانین مربوط به شرایط نگهداری حیوانات در قفس‌ها یا زیستگاه‌های طبیعی باغ ‌وحش می‌تواند فرصت خوبی را برای انجام بسیاری از مطالعات زیست‌شناختی و آموزشی ایجاد کند.

با اینکه در سال‌های اخیر دستورالعمل استانداردسازی باغ‌وحش‌ها به مراکز ابلاغ شده است اما بسیاری از این مراکز تا به حال حتی به شرایط استاندارد نیز نزدیک نشده‌اند.

در کشور ما شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش‌ها به گونه‌ای است که وقتی افراد به این مراکز مراجعه می‌کنند بعد از بازدید به دلیل شرایط بد نگهداری حیوانات افسوس می‌خورند.

جالب ماجرا این است که صاحبان باغ‌وحش‌ها مدعی کمک به حفاظت از حیوانات محیط زیست و در معرض خطر هستند اما متاسفانه آنچه در باغ وحش بابلسر مشاهده می‌شود این است که این باغ‌ وحش مکان مناسبی برای نگهداری این حیوانات نیست و تنها مکانی برای درآمدزایی است اما به چه قیمتی!

*شیرهایی که علف می‌خورند؛ غازهایی که گل

داستان باغ‌ وحش بابلسر داستان بسیار غم‌انگیز و نگران‌کننده‌ای است بد نیست بدانید این باغ وحش چندی پیش به دلیل اینکه در رسانه‌ها از نحوه بد نگهداری خرس عنوان شده بود با تعطیلی موقت روبرو شده بود اما مجددا بازگشایی شد و این بازگشایی در حالی بود که تغییر و تحول زیادی در وضعیت فیزیکی و نحوه نگهداری حیوانات زبان بسته که در وضعیت بدی هم هستند، انجام نشد.

باغ وحش بابلسر اگر چه به عنوان تنها باغ‌ وحش این شهرستان و شهرستان‌های حومه است اما حیوانات و پرندگان زیادی در آن به چشم نمی‌خورند و حیوانات موجود نیز در شرایط خیلی سختی هستند.

در این باغ‌ وحش شترهایی را می‌بینید که به شدت ضعیف و نحیف هستند و شیرهای با بی‌ابهتی که با آنکه جلوی قفس آنها پلاکت حیوانات گوشت‌خوار نوشته شده از شدت گرسنگی به جای گوشت علف می‌خورند.

در یک مکان دیگر غاز و اردکی مشاهده می‌شود که جلوی آنها ظرفی با آب و گل مخلوط شده است و حیوانات گرسنه به جای خوراک که بنا به سرشت طبیعی باید بخورند، با آب، علف و گل شکم خود را سیر می‌کنند.

یکی از شهروندان بابلسری که برای بازدید به این باغ ‌وحش آمده بود وقتی با وضعیت علف خوردن شیر مواجه شد، به خبرنگار فارس گفت: اغلب اوقات این شیرها گرسنه‌اند.

شهروند دیگر بابلسری می‌گوید: شیرهای این باغ‌ وحش در هنگام شب از شدت گرسنگی نعره می‌کشند و آسایش را از مردم اطراف باغ وحش سلب کرده‌اند.

*هشدار مدیرکل محیط زیست مازندران

چندی پیش ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست مازندران در یکی از گزارش‌های خود درباره شرایط وحشتناک نگهداری خرس قهوه‌ای که در حال حاضر به مکان دیگری انتقال داده شده است، بیان داشت: زمانی که علیه مسئولان این باغ‌ وحش شکایت کردیم، دو نکته مد نظرمان قرار داشت، یکی شرایط بسیار نامطلوب نگهداری از خرس قهوه‌ای و دیگری کمبود فضای مجموعه برای نگهداری از گونه‌های مختلفی که در آن گرد آمده است.

*وضعیت نگهداری حیوانات در باغ وحش روبه بهبود است

رئیس محیط زیست بابلسر نیز درباره وضعیت نگهداری حیوانات در باغ وحش بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: باغ ‌وحش بابلسر تنها باغ‌ وحش این شهرستان است که فعالیت آن بالای ۲۰ سال است.

ناصر کیایی با بیان اینکه در این باغ ‌وحش نزدیک به ۱۲ گونه پستاندار و ۲۳ گونه پرنده وجود دارد، افزود: مساحت این باغ ‌وحش حدود یک هکتار است.

رئیس محیط زیست بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه این باغ‌ وحش دارای مجوز اولیه است، در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد اینکه بعد از جلوگیری موقت از فعالیت باغ‌ وحش بابلسر آیا دستور ادامه فعالیت این باغ‌ وحش اعلام شده است، تصریح کرد: اقدامات بعدی برای فعالیت این باغ‌ وحش انجام شده است و تا زمان دریافت جواب استعلام آن نمی‌توانیم تصمیمی درباره فعالیت یا عدم فعالیت این مرکز داشته باشیم و در حال حاضر این باغ‌ وحش فعالیت خود را انجام می‌دهد.

کیایی در پاسخ به اینکه آیا فضای در نظر گرفته شده برای نگهداری حیوانات مناسب است یا خیر، خاطرنشان کرد: در گذشته وضعیت نگهداری از حیوانات در این باغ‌ وحش به شکل ناهنجاری بوده اما در حال حاضر وضعیت آن رو به بهبود است.

*خوراک روانه حیوانات ۵۰۰ هزار تومان است؛ما نداریم

در ادامه مالک این باغ‌ وحش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هزینه خوراک این حیوانات روزانه به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد در حالی که درآمد ما کمتر از این مقدار است.

وی افزود: با وجودی که باغ‌ وحش می‌تواند نقش مهمی برای جذب گردشگر داشته باشد اما هیچ حمایتی از سوی مسئولان شهری نمی‌شود.

اما حال نکته اینجاست که این حیوانات زبان بسته چه گناه و چه جرمی را مرتکب شده‌اند که باید در این باغ وحش و بااین شرایط سخت زندگی کنند آیا این موارد یاد شده توسط مسئولین دلیل موجهی برای زندگی در این باغ وحش با سابقه و البته با اعمال‌شاقه است، آیا این مواردی که به عینه در این تصاویر می‌بینیم دلیلی بر بی لیاقتی مالک و همینطور دلیلی برای عدم نگهداری این موجودات که خلق شده خداوند باری تعالی هستند در این شهر و یا باغ وحش نیست؟ بهتر است مسئولان ذی ربط به جای علاج موقتی و تعطیلی لحظه‌ای این مجموعه فکری به حال درمان و علاج همیشگی موجودات نیمه جان آن بکنند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/05/15/13930515145604854_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/05/15/13930515145603247_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/05/15/13930515145601687_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/05/15/13930515145612778_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/05/15/13930515145606351_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/05/15/13930515145628909_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/05/15/13930515145630562_PhotoL.jpg

 

ادمه در ادامه مطلب+عکس


تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
بازدید : 440
نویسنده : kaveh

دیده بان حقوق حیوانات: مسئول حفاظت محیط زیست تایباد از صدور رای دادگاه برای مجازات عاملان کشتار یک قلاده پلنگ در تایباد خبرداد.

به گزارش  مهر، محمد مظلوم پناه  عصر چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عاملان کشتار این  قلاده پلنگ به پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال زیان وارده به محیط زیست و تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

وی گفت: این افراد آذر ماه سال گذشته یک قلاده پلنگ را به شکل وحشیانه ای به قتل رسانده بودند.

مظلوم پناه ادامه داد: رفتار ناجوانمردانه این دو نفر که ساکن در توابع تایباد هستند توسط یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست گزارش و سپس پیگیری شد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت از محیط زیست این دو متخلف را دستگیر و تحویل مقام قضایی داد.

وی ابراز تاسف کرد هر چند این متخلفان محکوم شدند و تا اندازه ای این حکام بازدارنده اند اما خسارت وارد به محیط زیست با مرگ این گونه نادر جانوری قابل جبران نیست.


تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
بازدید : 429
نویسنده : kaveh

Animal-Rights-Watch-ARW-7719

دیده بان حقوق حیوانات: با اطلاع رسانی و همکاری دوستداران محیط زیست در شهرستان علی آباد کتول ، حیواناتی از جمله: سارگپه، دلیجه، گاوچرانک ، جغد جنگلی ، بوتیمار و کلاغ از مرگ حتمی نجات یافته و در طبیعت رهاسازی شده اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، این پرندگان با همکاری طبیعت دوستان و همیاران محیط زیست شهرستان علی آباد کتول به مرکز این اداره تحویل داده شدند و پس از تیمار و مداوا در عرصه های طبیعی این شهرستان رها شدند .
در طول سال حیوانات وحشی که در مناطق مختلف استان دچار حادثه شده و زخمی می گردند توسط محیط بانان زحمتکش محیط زیست و یا علاقمندان به حیات وحش به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و واحد های تابعه منتقل شده و پس از معالجه و نگهداری تا زمان بهبودی ، دوباره به زیستگاه خود بازگردانده شده و در آنجا رها سازی می شوند .
بر این اساس به اطلاع مردم شریف و طبیعت دوست استان می رساند که در صورت برخورد با پرندگان و حیوانات وحشی سالم یا زخمی می توانند به طور شبانه روزی به واحدهای تابعه در شهرستانها و یا اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان با شماره  ۱۵۴۰ و ۵۵۴۵۴۶۳ به صورت شبانه روزیتماس حاصل نمایند .


تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
بازدید : 422
نویسنده : kaveh

دیده بان حقوق حیوانات: این خرس ۱۱۳ کیلویی بر روی پل دریاچه تاهائو در ایالت کالیفرنیا گیر افتادهبود. سقوط از این ارتفاع ۲۵ متری چیزی جز مرگ نصیب او نمی کرد.

وضعیت او به قدری دشوار بود که هیچ کس نمیتوانست راه نجاتی برایش متصور شود. حتی فعالین دفاع از حقوق حیوانات هم از نجات او نا امید شدند.

وقتی روز بعد ماموران همچنان خرس را زنده و سر پا یافتند تصمیم دیگری گرفتند که احتمال موفقیتش کم بود. آنها با بستن یک تور زیر پل در واقع توانستند این خرس را نجات دهند.

 

خودکشی یک خرس! (+عکس)

خودکشی یک خرس! (+عکس)

خودکشی یک خرس! (+عکس)

خودکشی یک خرس! (+عکس)

خودکشی یک خرس! (+عکس)

عصر ایران


تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
بازدید : 431
نویسنده : kaveh

Animal-Rights-Watch-ARW-5939


تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
بازدید : 615
نویسنده : kaveh

 

حشره کش برقی

Animal-Rights-Watch-ARW-5940


تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
بازدید : 658
نویسنده : kaveh

Animal-Rights-Watch-ARW-Nabavi

دیده بان حقوق حیواناتمشاور رییس و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیرک ها موظف به رعایت حداکثری ملاحظات زیست محیطی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، سید احمد نبوی مشاور رییس و مدیرکل دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اعتراضات اجتماعی شکل گرفته از سوی علاقمندان و فعالان محیط زیست نسبت به فعالیت سیرک ها در ایران و درخواست ایجاد ممنوعیت برای فعالیت سیرک ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: باید تا زمان ایجاد زیرساخت های لازم برای عدم فعالیت سیرک ها با در نظر گرفتن جمیع شرایط، استانداردهای مناسب و منطبق با شاخص های جهانی برای فعالیت سیرک ها در نظر گرفت و  آنها موظف به رعایت حداکثری ملاحظات زیست محیطی هستند.نبوی ضمن تشریح اعتراضات چند ماه گذشته سمن ها و علاقمندان محیط زیست پیرامون فعالیت سیرک ها به ویژه سیرک قهرمانی در کشور، اظهار داشت: حدود چهار ماه پیش شخصی به نام قهرمانی که صاحب سیرک قهرمانی مشهور به سیرک شیراز با ۳۰ سال سابقه فعالیت در این زمینه از سوی خود و خانواده اش است، اقدام به اجرای نمایشی در قشم می کند که همزمان با اتمام این نمایش، انتشارعکس هایی از وضعیت نامناسب نگهداری چند قلاده شیر در قفسی تنگ در فضای مجازی و انتساب این عکس ها به سیرک قهرمانی منجر به واکنش گسترده علاقمندان و فعالان حوزه محیط زیست شد.

 

مشاور ابتکار افزود: اگرچه آقای قهرمانی عکس های منتسب به سیرک خود و ادعاهای طرفداران حقوق حیوانات مبنی بر آزار حیوانات، همچنین شرایط بد نگهداری و حمل و نقل آن ها در سیرک شیراز (سیرک قهرمانی) را رد کرد، اما سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به موضوع واکنشی شدید نشان داد و مجوز برگزاری سیرک قهرمانی در استان البرز تا زمان اعلام نتایج بررسی همه جانبه موضوع و مشخص شدن ارتکاب یا عدم ارتکاب تخلفات زیست محیطی توسط سیرک قهرمانی لغو شد.

مدیرکل دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پس از این اقدام هیأتی متشکل از بنده به عنوان مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان، علیرضا عباسی مدیرکل حراست، مسعود عالیخانی مدیر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست، حسین محمدی مدیرکل استان البرز و کارشناسان مربوطه پس از جلسه با قهرمانی مدیر سیرک، به منظور تصمیم گیری برای صدور یا عدم صدور مجدد برای سیرک قهرمانی بازدیدی حضوری از سیرک، محل و نحوه نگهداری و سلامت حیوانات به عمل آوردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل وضعیت نامناسب حیوانات در سیرک قهرمانی پس از این بازدید طی اخطاری به مسئول سیرک، مقرر شد اگر ظرف یک تا سه ماه معضلات موجود حل نشود، مجوز سیرک باطل شود.

نبوی با بیان اینکه پس از طی زمانی از مدت زمان مشخص شده و بازدید مجدد گروه کارشناسی و تأیید بهبود وضعیت نگهداری، حمل و نقل و سلامت حیوانات سیرک و تعیین ۱۵ شاخص استاندارد از سوی دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست برای ادامه فعالیت این سیرک و گرفتن تعهد از مدیران سیرک قهرمانی برای رعایت این شاخص ها، استان البرز با نمایش سیرک قهرمانی در این استان به مدت ۲۰ روز موافقت کرد.

نبوی با تقدیر از حساسیت، پیگیری و نگاه دلسوزانه رسانه ها، سمن ها و تشکل های مردمی محیط زیستی در انتقال چالش ها و معضلات زیستی به مسئولان به منظور رفع آن ها، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست و به ویژه دفتر ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات آماده ایجاد تعامل با رسانه ها و سمن ها جهت بررسی و پیگیری چالش های موجود در حوزه محیط زیست را دارد.

مشاور ابتکار تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است اعتراضات و انتقادات صادقانه و دلسوزانه اصحاب رسانه و سمن ها باید احصاء شود و بر همین اساس تمامی انتقادات دلسوزانه و منصفانه آن ها از سوی مسئولان سازمان پیگیری می شود و از همین رو از رسانه ها و سمن ها می خواهیم در شکل گیری این اعتماد دو طرفه کمک کنند و به تصمیم های اتخاذ شده از سوی مسئولان سازمان اعتماد کنند و به آن احترام بگذارند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست رضایتمندی ۹۰ درصدی مراجعان به دفتر ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات را نشانه ای از پاسخگویی شفاف و صادقانه و پیگیری مسئولانه در خصوص موارد مطروحه از سوی مخاطبان دانست.


تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
بازدید : 607
نویسنده : kaveh

دیده بان حقوق حیوانات: دو توله پلنگ در اداره محیط زیست استان گلستان نگهداری و تغذیه می شوند این دو توله چند روز پیش توسط افراد ناشناس مقابل اداره محیط زیست شهرستان کردکوی رها شده بود.

 

ادامه در ادامه مطلب+عکس

 


تاریخ : جمعه 17 مرداد 1393
بازدید : 688
نویسنده : kaveh

دیده بان حقوق حیوانات: گوسفند و بز دوانی و سواری در جشنواره ای واقع در استان گوئیژو چین نمونه جدیدی است از حیوان آزاری ها در شرق دور.

 

 

Animal-Rights-Watch-ARW-7737

 

Animal-Rights-Watch-ARW-7738Animal-Rights-Watch-ARW-7739

 


تاریخ : جمعه 17 مرداد 1393
بازدید : 683
نویسنده : kaveh

Animal-Rights-Watch-ARW-7735

دیده بان حقوق حیوانات:یکی از اتفاقات خوبی که پس از مذاکرات ماه های اخیر ۱+۵ و ایران رخ داده، شکسته شدن فضای روانی ناشی از تحریم های غیرقانونی و ظالمانه سالهای اخیر است و بسیاری از شرکت های خارجی که تاکنون تلاشی برای بهبود روابط خود با ایران انجام نمی دادند، اکنون مترصد ایجاد فرصتی برای ایجاد و تعمیق همکاری ها هستند.

به گزارش «صبحانه آنلاین» علاوه بر خبرهای خوبی که از پهلوگیری کشتی های خارجی در بنادر ایران منتشر شده، طی روزهای اخیر اتفاق جالب و قابل توجهی نیز در عرصه حمل و نقل هوایی کشورمان به ثبت رسیده که علاوه بر کم نظیر بودن از برخی جهات، در عرصه حمل و نقل هوایی دنیا نیز قابل اعتنا و توجه بوده است.

در تعطیلات عید سعید فطر که فرودگاه های کشورمان با اوج فعالیت خود مواجه بودند، یک فروند بوئینگ ۷۷۷ کارگو متعلق به شرکت مشهور هواپیمایی ˈلوفت هانزاˈ با محموله ای ویژه در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به زمین نشست. این بویینگ یکی از جدیدترین هواپیماهایی است که تحویل لوفت هانزا شده و با فرود پرواز شماره LH8350 در این فرودگاه ˈرکورد جابه جایی هوایی چهارپایانˈ در جهان شکسته شد.

* اما محموله این هواپیمای ویژه چه بود؟

بر اساس اطلاعات رسمی درج شده در پورتال لوفت هانزا، در این پرواز تعداد ۶۵ اسب اصیل و گران قیمت به ایران آورده شده اند و ده ها خبرنگار و تصویربردار با حضور در فرودگاه فرانکفورت، سفر این اسب ها را به کشورمان پوشش خبری و تصویری دادند، هرچند جای رسانه های ایرانی در این رکودشکنی خالی بود.

طبق گفته رسانه ها، هواپیمای کارگو به کار رفته در این پرواز از بهترین و ایمن ترین هواپیماهای موجود در جهان بوده و قفسه های حمل حیوانات و نوع چینش و امکانات به کار گرفته در آن جهت انتقال این چهارپایان، به گونه ای بوده که گویی این حیوانات مسیر حدودا هفت ساعته را در یک پرواز ˈفرست کلاسˈ سپری کرده اند.

اسب های مذکور پس از رسیدن به تهران توسط متخصصان حیوانات کنترل شده و همه علائم حیاتی و واکنش های آنها مورد بررسی قرار گرفته است. آنطور که وبسایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی نقل کرده، به احتمال زیاد این اسب های گران قیمت برای جفت گیری به ایران آورده شده اند و در گذشته نیز این موضوع در حجمی محدودتر تکرار شده بود.

مسئولان لوفت هانزا به رسانه های آلمانی اعلام کرده اند که هفته ها هماهنگی بین مجری این سفر و بخش حمل و نقل لوفت هانزا برای انجام چنین پروازی صورت پذیرفته بود و آنها خوشحالند که دو کشور ایران و آلمان توانسته اند میزبان این رکوردشکنی هوایی باشند.

Animal-Rights-Watch-ARW-7734

Animal-Rights-Watch-ARW-7736


تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


من در این وبلاگ که از سایت www.arw.ir تغذیه می شود. قصد دارم صدای حیوانات مظلوم و بیگناه را به گوش شما هموطنان عزیز برسانم. کبی برداری از مطالب سایت تنها با درج منبع قانونی می باشد. با تشکر
پروباکس ایرانی بزرگترین سایت تبلیغات اینترنتی
پی کو باکس
سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دیده بان حقوق حیوانات و آدرس arw.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






پی کو باکس

RSS

Powered By
loxblog.Com
سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ پروباکس ایرانی بزرگترین سایت تبلیغات اینترنتی